Ramirent · Publicerad 15 feb

Som kommunikatör på Ramirent kommer du att arbeta i ett engagerat och ambitiöst team som brinner för marknads- och kommunikationsfrågor. Vi har ett starkt fokus på internkommunikation för att stödja vår affärsverksamhet och skapa förutsättningar för medarbetarengagemang. Du kommer främst att arbeta med internkommunikation där du aktivt stödjer chefer och övriga verksamheten i kommunikationsfrågor, men du ska även stundtals stötta den externa kommunikationen.

Vidare kommer du att arbeta med breda arbetsuppgifter både internt som externt på en operativ nivå. Du planerar, genomför och utvärderar kommunikationsinsatser på företaget. Du producerar material, skriver texter, justerar befintliga texter, utformar nyhetsbrev, lättare videoproduktion, bild, form och layout. Utöver detta ansvarar du för innehållet och uppdatering av vårt intranät och övriga interna kanaler.

Hösten 2018 nylanserade vi vårt varumärke och våra värderingar. Därför kommer mycket fokus den första tiden ligga på att få ut budskapet och ägarskapet internt på företaget genom olika insatser och aktiviteter.

Din profil
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning från t. ex Hyper Island eller Berghs samt några års erfarenhet från en kommunikationsavdelning och/eller från kommunikationsbyrå. Vi ser även att du har erfarenhet av att driva kommunikativa projekt vilka inkluderar olika målgrupper och ett flertal kanaler. Erfarenhet av att administrera och strukturera intranät samt har goda kunskaper inom Officepaketet ser vi gärna att du har. Därtill förutsätter vi att du som söker är en person med en hög kommunikativ förmåga samt är en god skribent.

Som person är du självgående men samtidigt en riktig teamplayer som gillar att pröva nya kommunikativa grepp. Du klarar ett högt tempo och tajta deadlines. Att följa upp och utvärdera resultat, för att sedan utveckla kommunikationen är självklart för dig. Du är flexibel, prestigelös och kan snabbt ställa om när det behövs för att leverera. Vidare kan du med glädje och positivitet självständigt driva projekt framåt och leverera resultat. Du ska självklart identifiera dig med våra värdeord/tagline - Smooth service with a smile.

Din ansökan
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag, dock senast den 3 mars 2019. I din ansökan ber vi dig inkludera CV och ett personligt brev. Om du inte har ditt CV och personliga brev tillgängligt kan du även registrera en ansökan med din LinkedIn-profil. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Julia Winberg, 0735 27 09 05

Vi erbjuder dig en rolig och varierad tjänst där du får vara med och direkt påverka kulturen på företaget. Vi sitter i nya lokaler i Kungsängen och vår kultur präglas av värme, engagemang, prestigelöshet och stark laganda.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Ramirent är en ledande leverantör av uthyrningslösningar som kombinerar de bästa maskinerna med service och kunskap. Vi erbjuder hyreslösningar som förenklar våra kunders verksamhet. Bland våra kunder märks företag inom såväl byggindustrin som övrig industri samt offentlig sektor och privatpersoner. Våra kundcenter finns över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. Ramirent AB ingår i den finska Ramirentkoncernen, som har verksamhet i 10 länder och är ett av Europas ledande företag inom maskinuthyrningsbranschen.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
3 mars
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Marknadsföring
Underkategori
PR & Kommunikation