SJR IT · Publicerad 15 feb

SJR IT söker tre projektledare och en kravledare med erfarenhet av utveckling inom digitala kanaler. Uppdragen pågår till 2018-12-31.

Arbetsbeskrivning

Två Projektledare:

I arbetet ingår att leda och hålla ihop den utveckling som krävs i digitala kanaler inom ramen för ett större projekt. Det ingår också att identifiera kund- och affärsbehov och omsätta dessa till en kravbeskrivning som ligger till grund för lösningsförslag och utveckling.

Det är omfattande projekt som syftar till att vidareutveckla befintlig IT-lösning till att stötta en ny affär. Det är ett av de högst prioriterade projekten inom bolaget och kräver extraordinär projektledarförmåga med anledning av:
  • Kort kalendertid till första leverans ca 10 månader
  • Många involverade parter
  • Outsourcad utveckling
Kompetenskrav
  • Minst 5 års projektledningserfarenhet
  • Erfarenhet av outsourcad IT-verksamhet
  • Flera års erfarenhet av Agilt arbetssätt
  • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
Två Kravledare:

Ett skadekundmöte som utgår från förståelse för kundens situation och behov med en smidig och snabb hantering är strategiskt viktigt för bolaget och ett fokuserat utvecklingsområde. Kunden ska få en upplevelse i toppklass genom att kunna anmäla och hantera olika typer av skador via kundanpassade digitala tjänster och även kunna följa sin skada digitalt i alla kanaler vid alla tider på dygnet. Genom ett gemensamt rekommenderat arbetssätt inom skadehantering läggs grunden för en enhetlig kundupplevelse och samtidigt möjliggör detta för utveckling av systemstöd och automatisering vilka bidrar till både affärs- och kundnytta.

Leda, driva och genomföra kravarbetet i ett eller flera projekt inom skadeområdet i syftet att utveckla och implementera självservicetjänster för ökad kundnöjdhet och effektivisering av verksamheten. Arbetet kommer att bedrivas i samverkan med verksamhetsrepresentanter, projektledare, förflyttningsområdesansvarig för Kundmöte skador samt teamen som utvecklar våra digitala tjänster. Uppdragen kommer vara av tekniskt utmanande karaktär med många funktioner, system och leverantörer som behöver samordnas.

I arbetet ingår att leda och hålla ihop den utveckling som krävs i digitala kanaler inom ramen för ett större projekt. Det ingår också att identifiera kund- och affärsbehov och omsätta dessa till en kravbeskrivning som ligger till grund för lösningsförslag och utveckling.

Kompetenskrav
  • Erfaren kravanalytiker/kravledare med vana att arbeta i verksamhetsprojekt med stort inslag av IT leveranser.
  • Vana att navigera i en miljö med många olika leverantörer och leveransmodeller.
  • Erfarenhet av utveckling inom digitala kanaler och/eller skadeområdet är meriterande.
  • Du ska ha arbetat med krav i projekt/leveranser och vara van vid att utreda och förtydliga kraven, definiera, dokumentera samt prioritera dem
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
SJR har varit verksamma sedan 1993 och fokuserat på att hjälpa kunder att hitta rätt kompetens enligt behov samt att erbjuda kandidater spännande nya utmaningar. SJR IT är ett bolag inom SJR koncernen som är specialiserat på IT och digital transformation.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
9 apr
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Projektledare