SJR · Publicerad 29 aug

We Care är kärnan i vår kultur och vårt sätt att arbeta. Det innebär att vi bryr oss om alla som finns i vår arbetssfär, våra kunder, våra gäldenärer, vår personal och våra ägare. We Care handlar om att hitta en optimal lösning för alla där både humana och finansiella relationer väger tungt. Till huvudkontoret på Adolf Fredriks Kyrkogata i centrala Stockholm söker vi nu en ny serviceinriktad och ansvarstagande medarbetare till Sergels specialistteam som är en av stöttepelarna i We Care. Har du We Care i dig?

I ljusa lokaler med öppet kontorslandskap sitter du tillsammans med över 100 kollegor som arbetar inom olika delar av inkassoverksamheten. Specialistteamet består av 9 personer som med hög dedikation, lång erfarenhet och djup kunskap arbetar ihop och inom sitt fokusområde, kort och gott en plats med stora möjligheter till utveckling, fördjupning och arbetsglädje.

Arbetsbeskrivning

Som specialist kommer du att ta operativt ansvar för specifika kunder och köpta portföljer från ärendenivå upp till övergripande strategi. Arbetet omfattar ett övergripande ansvar för dina kunders inkassoprocess inklusive specifik handläggning och viss juridik. På avdelningen Customer Care är du specialiserad på inkasso inom retail, kredit och bank. Du kommer att arbeta både med proaktiv utveckling av processer och rutiner, såväl som att stötta resten av Customer Care med dina kunskaper.

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med:
  • Kundansvar för kunder i segmentet retail, kredit och bank
  • Övergripande strategier för att nå optimal lösningsgrad
  • Kreditbedömning
  • Specialisthandläggning av inkassoärenden
  • Kontakt med kunder, gäldenärer och kollegor

Kvalifikationer och egenskaper

Vi söker nu dig som har en djup erfarenhet och kunskap inom inkasso och/eller kravhantering inom området retail-, kredit- och bankfordringar. Meriterande om du har genomfört relevanta akademiska studier samt om du är certifierad hos Svensk Inkasso. Du är van att ha kundkontakt samt ansvar för dem i leveransen. Du skriver och pratar svenska samt engelska obehindrat.

Som person är du noggrann, metodisk och kundmedveten. Du har lätt att ta ansvar och att arbeta proaktivt med att hitta nya och smarta sätt att skapa hållbarhet och lönsamhet i vår affär samtidigt som du skapar högsta värde för vår kund och deras kunder. Du söker alltid efter en lönsam lösning, är självgående och kommunikativ.

Intresserad?

Ovanstående är en rekrytering med anställning hos Sergel Kredittjänster AB. Start för tjänsten är snarast med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I denna rekryteringsprocess samarbetar Sergel med SJR. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och vi rekommenderar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Simon Jordal/Recruitment Consultant, 0766-47 16 39.

Sergel är en av de ledande leverantörerna av kredithanteringstjänster i Norden och Baltikum. Vi erbjuder tjänster inom kreditscoring, inkasso, köp av fordringar samt meddelande- och betallösningar. Sergel Group har drygt 400 anställda i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Litauen och Lettland. Sergel är en del av Marginalen Group. Sergel är ett företag som bryr sig om människorna de möter och du möts av en arbetsplats som präglas av personlighet, professionalism och engagemang. Under parollen We Care arbetar alla i företaget mot det gemensamma målet att skapa marknadens nöjdaste kunder och slutkunder. Sergel är inne i en spännande utvecklingsfas och du som lockas av att vara med på den pågående förändringsresan ges möjlighet att vara med och ta Sergel in i framtiden.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
28 okt
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Underkategori
Bank & Finans
Visa var

Inga fler liknande jobb tillgängliga