SW · Publicerad Idag 00:00

SW söker för kunds räkning en noggrann och utåtriktad artikeladministratör. Vår kund är en väletablerad matleverantör med trevligt kontor i Globen shoppinggalleria. Tjänsten är initialt ett uppdrag på 6 månader och efter 6 månader finns det chans till anställning hos kund.

Tjänstebeskrivning
I rollen som Fakturamatchare kommer du att ansvara för hantering och utredning av felaktiga varufakturor. Huvuddelen i ditt arbete kommer att bestå av att analysera, sammanställa och redovisa fakturornas felorsaker. Du ansvarar för att hålla dig uppdaterad gällande information och rutinändringar och se till att fakturorna bearbetas enligt gällande rutiner.

Dina ansvarsområden innefattar kontroll och uppföljning av varufakturor som inte går att stämma av automatiskt och du kommer exempelvis att:
  • Korrigera och motboka saldojusteringar
  • Utreda felaktigheter gällande pris och kampanj
  • Administrera utredningsavgifter och mailbox
  • Följa upp leverantörsfordringar
  • Bistå controller med statistik, uppföljningar och reserveringar vid månadsbryt
Detta är tjänsten för dig som, med din goda analytiska förmåga och fallenhet för siffror vill bidra till att säkerställa fakturaflödet och kvalitén hos ett företag i framkant inom en spännande bransch. Du har ett brett kontaktnät såväl internt i dina kollegor inom koncernen som externt i svenska och utländska leverantörer.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning i grunden med en god förståelse för bokföringens grunder. Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet, gärna inom grossist, transport eller restaurangbranschen. Vidare har du god systemvana, framförallt i Excel. Då en hel del kontakter är internationella är du är flytande i både tal och skrift i såväl svenska som engelska.

Som person är du noggrann och ansvarstagande. Du har ett utmärkt sinne för siffror och god analytisk förmåga. Du tar ansvar för ditt arbete och dina uppgifter och du ser ständigt sätt att förbättra dina egna processer. Vidare är du stresstålig med god förmåga att arbeta strukturerat och systematiskt. Liksom dina kollegor är du hjälpsam, kommunikativ och sprider en god stämning omkring dig.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med start i omgående och sträcker sig 6 månader framåt, med anställning hos SW och efter ett 6 mån finns chans till anställning hos kund. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Levin, 08-407 55 70.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook!
+ Läs mer om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga