Schibsted Sales & Inventory · Publicerad 16 okt

Som Teknisk Programmatic Specialist ingår du
Programmatic-teamet, som i sin tur är en del av team Digital inom Produktavdelningen.
I rollen som Teknisk Programmatic Specialist har du ansvar för att all teknisk implementation fungerar samt underhåller befintligt struktur och setup. Du ansvarar även för relationen med teknikleverantörer. Det kommer uppkomma tillfällen för sambesök hos byråer, där du kommer att agera expert i vissa frågor. Teamet skall arbeta strukturerat och kreativt tillsammans med produktutvecklingsavdelningen för att ta fram nya typer av affärskoncept och samarbeten. I din roll som Teknisk Programmatic Specialist ligger ett stort ansvar att identifiera avvikelser och se till att tekniken fungerar som tänkt.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
  • Daglig supporthantering gentemot köpare
  • Ha koll på implementering och hantering av våra annonssystem
  • Ansvara och underhålla den tekniska setupen kring vårt programmatiska erbjudande
  • Identifiera avvikelser och driva felsökningsprocesser och utveckling framåt
  • Ansvara för att sätta eskaleringsrutiner internt & externt
  • Ta fram underlag och hålla utbildningar internt
  • Huvudansvar för relationen medteknikleverantörer/samarbetspartners
  • Testa funktioner och ta fram best practices
  • Ha löpande koll på de integrationer som finns mot vår teknikleverantör med målet att alltid ligga steget före
  • Kravställa mot vår teknikleverantör & andra hubbar inom organisationen
  • Driva frågor kring teknisk setup för att öka lönsamhet
  • Tillhandahålla teknisk expertis och rådgivning internt& externt
  • Driva utveckling framåt med annonshanteringen för att skapa ett bättre automatiserat erbjudande
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av AdOps-arbete.
Har du även erfarenhet av programmatic är det ett stort plus. Viktigt i denna roll är att du har en djup, teknisk förståelse och aktivt har jobbat med felsökningsprocesser i adservers och gärna andra aktörer som Adform, DBM eller
Appnexus. Vi ser även att du har kunskaper inom HTML & JavaScript.

Som person har du:
  • Ett stort intresse för teknik, marknadsföring, och media
  • Mycket god samarbetsförmåga och social kompetens
  • Förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ och vara mycket drivande i ditt arbete
  • Ett mål- och resultatinriktat fokus
  • Ett analytiskt kunnande och förståelse
  • Förmåga att prioritera och möta deadlines
  • Ett strukturerat arbetssätt som stöttar avdelningen i dess målarbete
Dock är det din nyfikenhet och viljan att utvecklas som är de viktigaste egenskaperna. Utvecklingen går snabbt och kräver ständigt att vi förbättrar och förändrar våra processer. Tillsammans ska vi forma framtidens annonsaffär.

Varför jobba hos oss?
Du kommer att ingå i ett team av 8 personer som jobbar dedikerat med dessa frågor. Hos oss är det viktigt att individen får ta plats och transparens är något vi eftersträvar. Vill du kunna utmana dig själv men samtidigt ha kul så är detta rätt plats. Vi vill att alla ska få chansen att växa och nå sin fulla potential.

Är du övertygad och tror att detta är något för dig?

Skicka då in din ansökan till oss!

Har du frågor gällande tjänsten, så är du välkommen att höra av dig till robert.johansson@schibsted.se, Head of Digital.
Urvalet sker löpande, men tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Schibsted Media Group is an international media group with 7000 employees in 30 countries. From Mexico to Malaysia, from Brazil to Norway - millions of people interact with Schibsted companies every day.

We ensure that new and old sofas can be sold. News reports are read and watched when, where and how consumers want. Weather reports are checked with quick online services. Carpenters are found through a couple of clicks. Prices are compared and the latest fashion is browsed... These examples are just some of the ways our services empower people in their daily lives. All around the world.

Our philosophy is built on keeping an open mind, challenging ourselves and the status quo. The goal is to shape the future of our industry. To achieve this we recruit attitude. If you are driven, ambitious, not afraid of challenges and thrive on finding new solutions, we want to hear from you.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
29 okt
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Systemanalytiker
Kontakt
Mejla Robert Johansson

Inga fler liknande jobb tillgängliga