Sharper · Publicerad 18 juli

Bank & finansbranschen är under stor förändring. Kundernas behov och beteenden förändras snabbt. Förutsättningarna för oss att möta dessa och skapa starkare kundvärden blir allt mer spännande med de möjligheter som digitalisering och datahantering ger. Med ansvar och transparens i fokus driver vi förändring och vi vill leda utvecklingen inom vårt område boende och boendeekonomi. Vi växer och tar marknadsandelar på bolånemarknaden. Vårt värderingsdrivna arbetssätt med inkludering och självdrift tar oss beslutsamt framåt med tempo.

Enligt "Great Place to Work" är SBAB en av Sveriges 10 bästa arbetsplatser bland större företag. Till avdelningen HMK (Hållbarhet, Marknad & Kommunikation) söker vi nu en Executive Assistant som vill vara med och bidra till en kundupplevelse i världsklass och bättre boende och boendeekonomi.

HMK består av enheterna Hållbarhet, Marknad (inklusive teamen för Kundutveckling och Digital försäljning), Chefsekonom, Extern kommunikation och Intern kommunikation. Vi är för närvarande 30 medarbetare och huvudsakligen placerade i Stockholm.

Arbetsbeskrivning

I rollen som Executive Assistant kommer du att utveckla och förbättra processer, presentationer och underlag i syfte att HMK möter och överträffar sina mål. Ditt fokus kommer att vara att stötta chefen och ledningsteamet för enheten i det dagliga arbetet med varierande arbetsuppgifter. Du planerar, koordinerar och följer upp allt från affärsplanering till månadsrapportering. Du analyserar, sammanställer och producerar presentationsmaterial och rapporter, ofta till företagsledning och styrelse.

Du till rapporterar till Chef Hållbarhet, Marknad & Kommunikation som ingår i SBAB:s företagsledning, men arbetar som ett stöd för hela avdelningens ledning.

Tjänsten är på heltid med placering i Solna.

Din profil

Vi söker dig som förmodligen har minst fem års erfarenhet från liknande roller, kanske inom bank-/finansbranschen som assistent eller junior-konsult. Men du får gärna överraska oss med en annan bakgrund.

För att trivas i den här rollen tror vi att du är en värderingsdriven och prestigelös person som kan ta i där det behövs. Självklart är du samarbetsorienterad med stor egen drivkraft och en positiv attityd. Du ser till helheten, förstår hur det hänger ihop och att ställas inför komplexa frågeställningar är något som motiverar dig. Vidare mår du som bäst när du får möjlighet att strukturera och organisera, vilket också är din nyckel till att skapa effektivitet och bästa möjliga resultat. Utöver det är du en fena på att ligga steget före så att vår planering för enhetens arbete blir så effektiv och rolig som möjligt.

Du trivs i en vardag där vi snabbfotat reagerar och agerar på omvärldens och verksamhetens behov, prioriterar om och tar tillvara på de möjligheter vi ser. Du behöver ha en god kommunikativ förmåga och öga för effektiva presentationsmaterial och rapporter. Helt enkelt vara en fena på PowerPoint och Excel.

I denna rekryteringsprocess samarbetar SBAB med Sharper. Sharper tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta Rebecka Hillerström på telefonnummer +46 (0) 70 032 43 46. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

SBAB bildades 1985 och ägs av svenska staten. Vår affärsidé är att med nytänkande och omtanke erbjuda lån och sparande till privatpersoner, bostadsrättsföreningar och fastighetsbolag i Sverige. För att särskilja oss på bolånemarknaden, långsiktigt förstärka vår konkurrenskraft och uppnå vår vision - att erbjuda Sveriges bästa bolån - arbetar vi ständigt med att utveckla vårt kunderbjudande. Antalet kunder uppgår till cirka 400 000 och vi är cirka 600 medarbetare. SBAB har mycket nöjda kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex. Enligt Great Place to Work är SBAB en av Sveriges bästa arbetsplatser 2018 bland större företag.

Om Sharper
Sharper är ett nordiskt konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på kvalificerat urval av specialistpositioner samt ledande befattningar. Sharper ingår i koncernen The Creativity Family Oy som grundades i Finland 2005. Sharper är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Engineering & Supply chain samt Back office.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
SHARPER SWEDEN AB

Lindhagensgatan 74
112 18 Stockholm
010 - 1600 700
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
16 sept
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Administration
Underkategori
Sekreterare

Inga fler liknande jobb tillgängliga