Sigma · Publicerad Igår 00:00

Rollen:
Vi söker dig som vill arbeta med teknisk support / IT-support / support i en teknisk miljö i framkant. De tekniska utmaningarna kommer vara av blandad sort. Du kommer få ta dig an både lättare tekniska problem men det kommer också att ges möjlighet att fördjupa sig i tekniken och lösa de mer komplicerade uppgifterna.
Du kommer att få ge teknisk support via telefon, mail och fjärrstyrning. Hos de flesta av våra kunder kommer det även vara Onsite, backoffice och i vissa fall även dispatch-uppgifter.

Tjänsten är en anställning hos oss på Sigma Resources med uppdrag som konsult hos våra kunder. Därav kan tekniker, miljöer och problematik variera beroende på uppdrag. Vi arbetar med välkända kunder som har breda tekniska miljöer där det kommer finnas stort utrymme att fördjupa sina kunskaper, bredda sin kompetens och möjlighet att ta eget ansvar.

Profilen vi söker:
Vi söker dig med 6mån-3års erfarenhet som supporttekniker i roller som t ex 1:st line support, servicedeskagent eller liknande och som nu är redo att fördjupa dina tekniska kunskaper inom följande områden:
  • Windows klientoperativ
  • AD
  • Smartphones
  • Ärendehanteringssystem
  • Kringutrustning
För att vara framgångsrik i rollen krävs att du är ödmjuk, serviceinriktad och socialt kompetent. Du är van vid att arbeta i team och har god samarbetsförmåga. Du är duktig på att dokumentera dina ärenden samt kan bedöma och eskalera ärenden efter behov. Det är en förutsättning att du trivs med att hjälp människor och kan bemöta användarna på ett ödmjukt och professionellt sätt. För rätt person finns mycket goda möjligheter att utvecklas såväl tekniskt som personligt. Utbildningsmässigt tror vi att du har en KY-utbildning inom IT eller motsvarande. För att hantera rollen krävs det goda kunskaper i svenska och engelska språket i såväl tal- som skrift.

Ansökan:
Tycker du att tjänsten verkar intressant, stämmer väl in på din kompetens? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev genom att klicka på ansökningsknappen. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryteringsansvarig Maria Söderlund på maria.soderlund@sigma.se eller på 070-210 27 05.

Vi ser fram emot din ansökan!
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
21 nov
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support
Visa var

Inga fler liknande jobb tillgängliga