Sigma · Publicerad 6 dec

Om Visma EssCom AB:
Vismakoncernen är den ledande leverantören av produkter och tjänster inom programvara, outsourcing, inköp, betalning, butiksdata, IT-projekt, anbud och upphandling. 7.440 anställda, varav drygt 1.500 i Sverige, förenklar och effektiviserar verksamhetsprocesser hos 400.000 kunder i både privat och offentlig sektor. 2015 uppgick nettoomsättningen till 8.338 miljoner norska kronor.

Visma EssCom AB är ett rikstäckande företag som ligger i absolut framkant vad gäller eftermarknadstjänster inom elektronik och IT. Vi utför service och installationer av IT-relaterad utrustning i hela landet, samt bedriver verkstadsverksamhet och kundsupport på ett antal orter i Sverige. Visma Esscom är certifierade inom ISO 14001, ISO 9001 och certifiering inom OHSAS 18001.

Nu behöver Visma EssCom förstärka organisationen med en Problem Manager och vi på Sigma Resources har fått förtroendet att hjälpa till med rekryteringen.

Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten:
Som Problem Manager på Visma EssCom kommer du att i nära samarbete med övrig eftermarknad arbeta övergripande som manager och hantera ärenden i problemprocessen. Du kommer att få vara ansvarig Problem Manager för en av Visma EssComs största kunder och i rollen ingår även att vara en del av ett kundteam. Inom Visma EssCom arbetar man i enlighet med ITIL:s olika processer och roller, och supportgrupperingen ansvarar för både incident- och problemhantering.

I rollen som Problem manager kommer du att ansvara för och har fullt ägarskap över problemprocessen - att utveckla den samt att säkerställa att den efterföljs i leveransen mot den tilltänkta kunden. Du kommer att allokera resurser till tillfälliga team, managera dessa samt leda arbetet kring felsökning för att förhindra ytterligare incidenter.

Du förväntas också prioritera olika ärenden samt att bidra till att effektivisera och förbättra leveransen gentemot kund varpå du kommer att driva olika utredningar.

Du kommer att ingå i ett kundteam tillsammans med andra representanter från Visma EssCom och i rollen ingår kundkontakt till exempel i samband med uppföljningsmöten och statusrapportering. Du kommer att jobba nära kollegor inom verksamheten och i tät dialog med ansvarig Service Delivery Manager.

Tjänsten är på heltid och är placerad på Visma EssComs kontor i Bromma.

Kvalifikationer:
Som person är du driven och kvalitetsmedveten samt har en förmåga att skapa förtroende hos alla parter i en grupp och samarbeta med olika roller inom både IT och verksamhet. Du har en god kommunikativ förmåga och en kommersiell förståelse samtidigt som du är analytisk, pedagogisk och ansvarstagande. Du uppskattar proaktivitet och tar gärna egna initiativ.

För att passa lyckas i rollen tror vi att du har följande kvalifikationer och erfarenheter:
  • Tidigare arbetat som Problem Manager alternativt Change Manager (gärna i 1-2 år).
  • ITIL-kunskaper och en god teknisk förståelse.
  • Förståelse för Incident-, Problem- och Change-processerna.
Det är starkt meriterande med ITIL-certifiering samt erfarenhet från retail-branschen. Vidare så behöver du kunna kommunicera obehindrat i tal och skrift på såväl svenska som på engelska.

Din ansökan:
I den här rekryteringen samarbetar Visma Esscom med Sigma Resources. Om du känner att tjänsten är intressant är du mer än välkommen att skicka din CV tillsammans med personligt brev. Är nyfiken på tjänsten och vill ha ytterligare information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Rebecka Ekberg på rebecka.ekberg@sigma.se alternativt 070-660 21 22.

Vi ser fram emot din ansökan!
+ Läs mer om jobbet