Svensk Handel AB · Publicerad 5 dec

Denna rekryteringsprocess sköts av Wise Professionals, men du blir anställd hos Svensk Handel. Placeringen är i deras fina kontorslokaler i centrala Stockholm. Här kommer du till en målstyrd expertorganisation som präglas av stolthet och engagemang.

Rollen och huvudsakliga arbetsuppgifter

Som löneansvarig kommer du att ha ett helhetsansvar och arbeta självständigt med hela löneprocessen. Du kommer att hantera bolagets ca 100 tjänstemannalöner i systemet Agda och ha ensamt ansvar för att lönerna betalas ut i rätt tid och svara på frågor som kan uppstå kring lön och förmåner.

Förutom lön kommer du även att arbeta med HR administration och arbeta väldigt brett där du får hjälpa till inom alla områden vad gäller personalarbete. Du får t ex hjälpa till med praktiska bitar kring arbetsmiljöarbete, employer branding och rekrytering, kompetensutveckling, ta fram statistik och rapporter, skriva intyg, sammanställa material, lönekartläggning och liknande. Din närmsta chef är Svensk Handels HR-chef som sitter med i ledningsgruppen. Tjänsten kommer senare utvecklas till att ha projektansvar för olika HR-relaterade projekt. Här finns det goda utvecklingsmöjligheter.

Din bakgrund

Vi söker dig som vill vara en del av Svenska Handels HR-avdelning som jobbar med ständiga förbättringar för att skapa de bästa förutsättningarna för medarbetarna att bidra till att stärka handelns konkurrenskraft. För att kunna axla och trivas i rollen ser vi att du har utbildning och ca två års erfarenhet av lön och gillar att assistera i alla förekommande uppgifter på en HR-avdelning. Har du erfarenhet av att arbeta i Agda är det meriterande men inget krav. Du har även goda kunskaper i både engelska och svenska samt Officepaketet.

Som person är du nyfiken och har lätt att lära dig nya saker. Du är driven och tycker om ordning och struktur samtidigt som du är öppen för förändringar. För dig är integritet viktigt samtidigt som du är social och tycker om att ha mycket kontakter och trivs att arbeta i en supportfunktion. Du tycker det är roligt att hänga med i utvecklingen och att vara delaktig i en föränderlig värld inom handeln.

Erbjudande

Svensk Handel är en arbetsplats med kompetenta och engagerade kollegor. Deras medarbetare är stolta över sitt arbete och trivs på jobbet, vilket tydligt visar sig i deras medarbetarundersökningar.

Svensk Handel tillämpar kollektivavtalsvillkor, har ett generöst friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och en uppskattad personalförening.

Du erbjuds en heltidstjänst där provanställning kan komma att tillämpas.

Om Svensk Handel

Svensk Handel är en arbetsgivar- och branschorganisation som företräder företag med verksamhet inom detalj-, parti- och e-handeln. Svensk Handels uppdrag är att stärka handelns konkurrenskraft. De har idag cirka 10 000 stora som små medlemsföretag. Deras huvudkontor finns i Svensk Handels Hus på Regeringsgatan 60 i Stockholm. De har även regionkontor på sju orter runt om i landet samt ett kontor i Bryssel.

Som arbetsgivarorganisation ger Svensk Handel företagen råd och stöd i arbetsgivarfrågor och i förhandlingar med sina fackliga motparter. Svensk Handel tecknar branschens kollektivavtal och är en av de största medlemsorganisationerna i Svenskt Näringsliv.

Som branschorganisation arbetar de dedikerat med att belysa handelns viktigaste frågor till beslutsfattare i Sverige och utomlands.

Läs mer på: www.svenskhandel.se

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Svensk Handel med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Rose på karin.rose@wise.se eller 072-303 59 24. Annonsen kommer att ligga ute till och med den 2018-12-21 och vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se senast det datumet. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.
+ Läs mer om jobbet

Inga fler liknande jobb tillgängliga