Sverige · Publicerad Igår 00:00

Har du en förmåga att driva projekt framåt, erfarenhet inom lön och är en fena på att engagera dina kollegor? Vi utökar nu vårt team med en uppstartskonsult med placering på Kungsholmen eller i Upplands Väsby.

Som uppstartskonsult ansvarar du för implementeringen av våra nya kunder. Du har det övergripande ansvaret för hela implementeringen och ansvarar för projektets resultat. Detta innebär att du är huvudkontaktperson gentemot vår kund under implementeringen och säkerställer att vi får in rätt data för att kunna genomföra uppsättning av aktuella system/tjänster. Du kommer främst arbeta i vårt system Agda.

I rollen kommer du att arbeta med att utefter kundavtal och kollektivavtal genomföra uppsättning i aktuellt lönesystem för vår löneproduktion. Du har praktisk erfarenhet av lönearbete och en god förståelse för löneprocessen. Ditt systemintresse är stort och kanske har du varit delaktig i ett systemskifte, arbetat med systemförvaltning eller arbetat just med systemimplementeringar.

Du arbetar tätt ihop med lönekonsulten som ska arbeta med den nya kunden när implementeringen är genomförd. I projektet arbetar och kommunicerar du även med våra kollegor i Rumänien och du planerar även in överlämning av arbetsuppgifter i den löpande löneprocessen
Du kommer tillhöra våra uppstartsteam där vi har kontinuerliga och täta avstämningsmöten för att du ska få vägledning och stöttning längs projektets gång. I vårt team finns en hög kompetens och engagemang där vi drivs av att vilja göra något bra tillsammans. Kunderna är många och olika, både svenska och internationella, vilket gör att vi får variation och lär oss nytt. Vi har också en egen utbildningsakademi för din kontinuerliga kompetensutveckling.

Hos oss finner du ett spännande arbete i en miljö där du ständigt utvecklas tillsammans med dina kollegor. Vi i teamet arbetar alla med lön och här finns goda möjligheter att utbyta kunskap och för dig att göra framsteg i din karriär! Hos oss är Payroll kärnverksamheten och din kunskap och erfarenhet är det som skapar värde.

Dina arbetsuppgifter:
  • Resultatansvar för projekt
  • Boka in och delta på löpande möten med kund
  • Säkerställa överlämning av arbetsuppgifter till våra kollegor i Rumänien
  • Stödja projektmedlemmarna i arbetet att nå implementeringens mål
  • Säkerställa god kommunikation till berörda kring projektet
  • Beställning för implementering av aktuella system och andra aktuella tjänster
Vem är du?
Vi tror att du har erfarenhet av lönehantering och projekthantering. Vi behöver dig som trivs med att arbeta med moderna arbetssätt och IT-system, som tycker om att samarbeta och inspirera dina kollegor. Du som gillar att ta fullt ägarskap för dina arbetsuppgifter och som är van vid att ha kunden i fokus. Självklart kan du svenska och engelska flytande i både tal och skrift.

Intresserad?
Inte redo att söka ännu, du kanske har ett par frågor först? Kontakta Anna Erlandsson på 070-581 23 42 eller anna.erlandsson@azets.com
Vi kallar till intervjuer löpande.

Sökord: lön, lönekonsult, Agda, systemimplementation, löneadministratör, implementation, applikationskonsult, implementeringskonsult
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Våra 2 800 medarbetare stöttar och förenklar verksamheten för våra 22 000 kunder. Vi är specialister på att lösa våra kunders verksamhetskritiska uppgifter, som ekonomi, lön och HR, så kunderna kan koncentrera sig på sina kärnverksamheter.

Tidigare hette vi Visma Services, men sedan vi separerade från Visma i december 2016 heter vi Azets Insight. Vi är dock fortfarande den ledande leverantören av ekonomi- och lönetjänster i Norden.

På Azets kombinerar vi erfarenhet och expertis med moderna digitala lösningar. Med modern teknologi och expertrådgivning hjälper vi våra kunder att omvandla data till värdefulla insikter, arbeta smartare och fatta mer lönsamma beslut.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
9 dec
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Rekryteringen hanteras av
Azets Insight AB

Inga fler liknande jobb tillgängliga