TNG IT Digital · Publicerad 23 sept 2019

AFA Försäkring söker nu en supporttekniker till deras servicedesk i centrala Stockholm, läs mer och sök redan idag!

Uppskattar du en trivsam arbetsplats och vill jobba mitt i city? Tycker du om att arbeta med problemlösning, service och IT? Då är detta jobbet för dig! Nu söker AFA Försäkring en Supporttekniker till sin supportavdelning i Stockholm. Välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

I rollen som Supporttekniker hos AFA Försäkrings IT avdelning får du möjligheten att arbeta brett med både first- och secondline support. Utöver variationen av ärenden så kommer du också vara delaktig i att utveckla verksamheten tillsammans med resten av gruppen.

AFA Försäkring värnar om balansen mellan jobb och fritid så du kan känna dig motiverad samt ha mycket energi både på jobbet och privat. Klicka på länken för att se filmen om hur det är att jobba på AFA Försäkring: https://www.youtube.com/watch?v=ul9M5CsEeYg&feature=youtu.be

Dina framtida arbetsuppgifter
  • Via ärendehanteringssystemet Easit/telefon/mejl fördela, prioritera samt felsöka inkommande IT-ärenden enligt de processer och rutiner som finns.
  • Ge onsite-support till användare vid behov.
  • Bemanna den fysiska supportdisken dit användare kan vända sig direkt för IT-support.
  • Ansvara för administration av olika IT-system, onboarding, offboarding samt behörighetsadministration.
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

I rollen som supporttekniker hos AFA Försäkrings IT avdelning blir du en del av ett team bestående av 5 personer. Teamet som är företagets servicedesk tillhör Drift & Underhåll inom IS/IT och ansvarar för IT-supporten till AFA Försäkrings cirka 750 interna användare. Teamet jobbar utifrån ramverket ITIL samt med omtanke, nytta och enkelhet som sina värdeord.

Detta är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning med arbetstider: 08.00-16.15. Tänkt startdatum är 1 december 2019.

VEM ÄR DU?

För att lyckas i rollen ser vi att du har:
  • Erfarenhet från Microsoftbaserad miljö, exempelvis Windows 10 och Office365
  • Kunskap/erfarenhet från administration i Active Directory
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal samt skrift
Vi lägger också stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är serviceinriktad, lyhörd för användarnas behov samt har lätt för att sätta dig in i deras frågeställningar och problem. Eftersom du bland annat kommer sitta i en fysisk supportdesk och ibland hjälpa användarna på plats så ser vi också att du är utåtriktad, kommunikativ samt besitter en positiv inställning. Då du ska hantera flertalet ärenden dagligen är det också viktigt att du är en god administratör som har ett strukturerat arbetssätt och tycker om att arbeta med tekniska problem samt har ett genuint intresse för IT.

INTRESSERAD?

I den här rekryteringen är det vi på TNG IT Digital som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
TNG IT Digital: Specialister på fördomsfri IT-rekrytering TNG IT Digital är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som erbjuder fördomsfri IT-rekrytering och bemanning inom två områden: IT-support & drift och den digitala affären. Vår vision är att se bortom fördomar vilket innebär att du söker jobb mer rättvist och fördomsfritt, vilket bidrar till en hållbar arbetsmarknad. Vi ser till kandidatens framtida arbetsprestation och kompetens, inte enbart CV-historik. Genom anonyma ansökningsprocesser, skräddarsydda arbetspsykologiska screeningtester, och en transparent kandidatupplevelse utmanar vi våra kunder att låta fakta gå före magkänsla, namn, ålder, kön och bakgrund när de rekryterar. Det bidrar till nya medarbetare och talanger, ökad mångfald, bättre lönsamhet och innovation hos våra kundföretag samt nya karriärmöjligheter för jobbsökare. Så här går det till när du söker jobb fördomsfritt: (länk till Youtube) https://www.youtube.com/watch?v=ySMqqigPh10 TNG IT Digital, är en del av TNG Group AB, och arbetar inom hela tjänstemannaområdet och har också rekryteringsspecialister inom TNG Tech samt dotterbolaget Ada Digital. Företaget har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, och Örebro, samt rekryterar och bemannar åt 400 kunder på 40 andra orter runt om i Sverige. Se alla våra lediga jobb just nu: https://www.tng.se/lediga-jobb Läs mer om vår fördomsfria rekryteringsprocess: https://www.tng.se/rekryterings-process Vill du jobba som konsult via oss? https://www.tng.se/jobba-som-konsult Läs mer om TNG IT Digital: https://www.tng.se/rekrytering-tng-it-digital
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
15 nov 2019
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Underkategori
Kundtjänst , Support

Inga fler liknande jobb tillgängliga