Teknikföretagen · Publicerad 28 feb

Teknikföretagen är en av Sveriges största arbetsgivarorganisationer med 4 000 medlemsföretag som står för en tredjedel av Sveriges export. Vårt uppdrag är att ge medlemsföretagen bästa möjliga konkurrensförutsättningar.

Vi gör det genom att förhandla fram bästa möjliga löneavtal och villkor med de fackliga organisationerna, ge våra medlemmar rådgivning, förhandlingsstöd och kurser, men även hjälp med standardavtal och kontraktsrelaterade frågor för att stödja långsiktighet, effektivitet och lönsam affärsverksamhet.

Vi gör det också genom påverkan inom arbetsrätt, produkt- och kvalitetskrav samt villkor för utbildning och forskning och andra relevanta frågor. Vi vill bygga vidare på Sveriges historia som innovativ och teknisk stormakt genom att attrahera morgondagens talanger till ingenjörs- och teknikutbildningar.

Läs mer på www.teknikforetagen.se

Beskrivning av uppdraget
Som Administrativ chef kommer du att ha ett helhetsansvar för den administrativa enheten, vara en del av organisationen och bidra till att skapa medlemsnytta samt konkurrenskraft för medlemsföretagen.

Som Administrativ chef leder du en organisation med ca 15 medarbetare varav 4 direkt rapporterande. Stötta cheferna i arbetet att leda, fördela och effektivisera arbetet för respektive område samt att utveckla deras kompetens och förutsättningar. Administrativa chefen ingår i föreningsledningen för Teknikföretagen och rapporterar till VD.

Ledningsarbete, föredragande av administrativa ärenden i arbetsutskottet och styrelsen samt styrelseledamot i TEBAB (Teknikföretagens branschgrupper) ingår i också i uppdraget. I övrigt driver den Administrativa chefen interna projekt, stöttar TEKO-bolagen och Industrirådet i administrativa och ekonomiska frågor. Administrativa chefen ingår i styrgruppen Verksam, som är ett samverkansorgan inom Svenskt Näringsliv.

Vem är du?
* Du har en gedigen erfarenhet från bred förvaltning, t ex myndighet med ansvar för helheten.

Mycket goda kunskaper inom ekonomi, redovisning samt HR frågor och många års ledarerfarenhet.
  • Du är van att agera stöd i chefs- och ledarskapsfrågor. Du har utvecklat goda samarbeten med andra enheter inom och utanför den egna verksamheten.
  • Du har en gedigen erfarenhet av administrativa processer och systemstöd, allt från implementation till utveckling som genererar effektiviseringar.
  • Du har ett stort intresse för samhällsfrågor och näringslivet.
  • Du har förmodligen en akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande samt goda kunskaper inom HR.
Intresserad? Välkommen med din ansökan, Stina Nord 073-654 52 57 eller Susanna Boman 073-986 63 53 på Signpost svarar på dina frågor. Vi intervjuar löpande och sista ansökningsdag är 28 mars.
+ Läs mer om jobbet