TradeDoubler · Publicerad 17 apr 2019

Vill du arbeta med teknisk support i en spännande bransch med många kontaktytor? Sök rollen som Technical Client Manager!

Här får du möjlighet att ta eget ansvar och initiativ för att hjälpa Tradedoblers kunder, som är digitala marknadsförare, att lyckas ännu bättre. I din roll som Technical Client Manager har du en central funktion i företaget och arbetar i ett tvärfunktionellt team nära kundansvariga och andra interna och externa supportfunktioner. I dina externa kontakter kommer du få en chans att jobba med många välbekanta varumärken som till exempel Microsoft, Boozt och Apollo. Du kommer också komma i kontakt med stora influencers och publicister i andra segment.

Vi erbjuder dig
  • Ett framgångsrikt och fartfyllt företag som tillhandahåller en unik teknik för Performance Marketing
  • En roll som du kan utvecklas i efter eget intresse
  • Många kontaktytor och tillgång till ett brett kontaktnät inom en spännande bransch
DET HÄR GÖR DU HOS OSS

Som Technical Client Manager är du ansvarig för den tekniska implementation av nya kunder samt teknisk support till befintliga kunder och publicister. En stor del av rollen är att säkerställa att tekniken fungerar i alla våra samarbeten.

Detta innebär att du kommer:
  • Jobba med teknisk implementation av nya kunder
  • Löpande teknisk support av ärenden från kollegor, kunder samt publicister
  • Projektleda tekniska uppdateringar
  • Delta i kundmöten
  • Bygga starka relationer med kunder och övriga partners
Utöver detta kommer du att identifiera kunskapsbehov hos kund och kollegor och guida nya kunder för att säkerställa bästa möjliga installation.

Ditt team och arbetsplats

Arbetsplatsen kännetecknas av samarbete, högt i tak, fart, fokus och ambition. Du kommer sitta centralt i Stockholm på det trivsamma huvudkontoret i Spårvagnshallarna. Här finns ca 70 kollegor som alla hälsar dig varmt välkommen.

Mer om dig

För att komma till din rätt i rollen ser vi att du har en bred teknisk bakgrund, är service minded med ett stort intresse att ge bästa tänkbara service såväl externt som internt. Vidare är du lösningsorienterad, flexibel och har en professionell approach. Förmodligen har du jobbat i en supportroll tidigare, antingen som teknisk support eller i en kundservice-funktion. Då våra kunder finns både i Sverige och utomlands, så måste du kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska.

Det är en fördel om du har jobbat med HTML, JavaScript, XML/CSV och Microsoft CRM. Har du dessutom en förståelse för marknadsföring och spårningsteknik är det positivt.

Så här får vi kontakt

I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Ada Digital är det modiga rekryteringsföretaget för dig som vill utvecklas i en digital värld! Vi är ett dotterbolag till TNG - specialister inom fördomsfri rekrytering. Rekryteringsupplevelsen fokuserar på dig och din potential. Vi hjälper till att öppna dörrarna till morgondagens bästa arbetsgivare för en karriär inom Tech, UX/Design, Data och Digital Commerce.
Du hittar mer information om oss på Ada Digital på adadigital.se
+ Läs mer om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga