Trafikverket · Publicerad 17 apr 2019

Förarprov ansvarar för att genomföra prov inom körkorts- och yrkestrafikområdet. Vår verksamhet ska bidra till trafiksäkra, riskmedvetna och miljömedvetna förare i vägtransportsystemet. Vi på Förarprov har ett stort antal kundkontakter och är ofta kundens första kontakt med en myndighet. Förarprov är en enhet i Trafikverket och har cirka 450 medarbetare i hela landet fördelade på ett 30-tal orter.
Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. För oss är det viktigt med en gemensam kultur som präglas av våra värderingar: pålitliga, engagerade och modiga. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt.

Arbetsuppgifter
Till Förarprovskontoret i Stockholm City söker vi nu kundtjänsthandläggare.

Du kommer att vara Förarprovs ansikte utåt och möta våra kunder i receptionen och i den nationella kundtjänsten. I arbetsuppgifterna ingår det att förrätta kunskapsprov både i grupp och individuellt, ibland med tolk. I samband med kunskapsproven genomför du ID-kontroller. Du hjälper även våra kunder vid fotografering för körkort och svarar på frågor rörande bestämmelser om förarprov mm.

Som kundtjänsthandläggare möter du många olika kunder varje dag och ett professionellt kundbemötande är avgörande för att ge kunden bra förutsättningar. Du arbetar enligt lagd schema.

Kvalifikationer
Vi söker dig som
  • har gymnasieexamen eller motsvarande utbildning som vi i kombination med arbetslivserfarenhet bedömer som likvärdig
  • är minst 23 år, vilket är lägsta ålder för att få förrätta kunskapsprov enligt Transportstyrelsens föreskrift om förordnande att förrätta prov
  • har B-körkort
  • har flerårig erfarenhet av arbete i kundtjänst och reception inom en myndighet
  • har goda kunskaper i Officepaketet
  • kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska
Du som person
  • har god samarbetsförmåga och arbetar för att hitta lösningar som gynnar alla parter på bästa sätt
  • har god kommunikationsförmåga som innebär att du förmedlar budskap på ett tydligt sätt samt är respektfull och anpassar din kommunikation till mottagaren.
  • arbetar självständigt, ser vad som behöver göras och agerar därefter.
Ansökan
Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.

Ansök senast
Din ansökan ska ha kommit in till Trafikverket senast den 2019-04-30

Upplysningar

Rekryterande chef Susanna Larsson
0101235042

SACO Viktoria Andersson
0101231176

ST Ola Längkvist
0101243289

SEKO Mats Hamberg
0101240523

Rekryterande chef Ulrika Åsberg
0101233056
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
30 apr 2019
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
6
Underkategori
Kundtjänst

Inga fler liknande jobb tillgängliga