Tre & Women Ahead · Publicerad 24 sept

CRM - Manager ingår i företagsaffärens gemensamma team för produkt, marknad och lojalitet. Teamets uppdrag består i att affärutveckla, paketera och marknadsföra Tres tjänster mot nya och befintliga företagskunder. Enheten består av ett snabbfotat härligt gäng som alla triggas av att utveckla affären och Tre kunderbjudande. För att trivas på Tre behöver du vara en teamspelare som karakteriseras av stort mod, pannben och utmanaranda. I motprestation får du ett stort delegerat ansvar, där du har förmån att forma ditt område där endast din egen kreativitet är den begränsande faktorn.


Om rollen


I rollen som CRM - Manager har du en unik möjlighet att vara med och påverka Tres position på företagsmarknaden i segmentet 0-50 anställda, där vi primärt är aktiva. Du kommer driva aktiviteter för att behålla och utveckla våra kundrelationer för att på sikt öka lönsamheten per kund. Du analyserar kundernas beteende och behov i olika faser av livscykeln samt säkerställer att övriga organisationen förstår och kan använda informationen i strategiska och operativa beslut. Du är van att arbeta analys- och datadrivet och har ett kundtillvänt affärsmässigt synsätt på vår kundrelation.

I ditt huvudsakliga ansvarsområde ingår
  • ansvar för befintlig kund i de olika faserna i kundlivscykeln
  • ansvar för att utforma bearbetnings- och lojalitetsstrategier utifrån kundvärdesmodell
  • följa viktiga Touch Points i kundlivscykeln och identifiera orsaker till churn och kundmissnöje samt föreslå åtgärder och processförbättringar
  • genomföra kundundersökningar för ökad insikt i tex kundnöjdhet
  • sammanställa kundanalys för att få kunskap om befintlig kund (såsom behov, användande/beteende, potential)
  • analysera målgrupper med potential och möjligheter till kors- och merförsäljning
  • förse övriga interna intressenter; så som säljkanal, marknadsavdelning, sälj-och produktledning med kunskap om våra befintliga och potentiella kunder
Kompetens och erfarenhet
  • Högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi, marknad eller likvärdigt
  • 1-3 års erfarenhet inom CRM, kundanalys och lojalitetsarbete
  • Dokumenterad erfarenhet av att gå från strategi till implementation
  • Utmärkt muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga samt en förmåga att presentera information och rekommendationer på ett tydligt sätt
Tre erbjuder

Tre erbjuder dig karriärmöjligheter och en central roll på en arbetsplats som utsetts till en av Sveriges bästa. Deras arbetsklimat präglas av öppenhet, engagemang och framåtanda.

I september flyttar Tre till nya och fräscha lokaler vid Globen där det bland annat kommer att finnas fantastiska träningsmöjligheter.

Tillträde: Enligt ö.k.
Lön: Fast månadslön
Arbetstid: Heltid

Tre är kollektivanslutna till Almega IT & Telecom företagen. Tre är medverkade företag i Womentor. Womentor är ett verktyg via Almega som stödjer företag i IT- och telekombranschen som vill arbeta systematiskt med att öka andelen kvinnliga chefer.

Vill du bli en del av Tre? Vi önskar ha din ansökan senast 2018-10-29. Vi beaktar ansökningar löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.

Rekryteringen sköts av Women Ahead - en rekryteringsbyrå med fokus på kvinnor inom IT-, teknik- och telekom. För frågor om tjänsten, kontakta michaela@womenahead.se eller 0705-081508
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Om Tre

Tre startades år 2000 av Investor och Hongkong-baserade Hutchison Whampoa med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. Sedan dess har företaget vuxit med omfattande hastighet och blivit pionjärer både i Sverige och på världsmarknaden inom 3G-teknik och mobila tjänster. Företaget 3 Skandinavien äger och driver 3G och 4G mobilnät i Sverige och Danmark. Tre-gruppen har verksamhet i 11 länder.

Women Ahead ska vara det självklara valet vid rekrytering när företag önskar en modern könsfördelning och mångfald, oavsett position, som på sikt leder till ökad jämställdhet och ett modernare företag inom svenskt näringsliv.
+ Läs mer om företaget