Unikum · Publicerad 21 sept 2021

Unikum.net är Sveriges största lärportal med mer än 1 miljon betalda användarkonton i tusentals skolor. Våra kunder är kommuner, förskolor och skolor runt om i landet. Vi är nu i en spännande fas där vi växer med många nya kunder och behöver fler kompetenta kompisar, nu en second/third support.

Hos oss
  • Är dina idéer och kunskaper viktiga på riktigt - varje dag. Du påverkar förbättringar och förändringar.
  • Är supporten betydelsefull
  • Arbetar du tillsammans med alla på företaget med både utmanande och komplexa ärenden
  • Är användarglädje ett viktigt begrepp för hela företaget - det ska vara kul att använda vårt verktyg
  • Kommer du ingå i ett inspirerande och härligt team med mycket skratt och jobb
  • Har vi som anställda attraktiva förmåner
Beskrivning av tjänsten

Som support ingår du i vårt Customer Success Team och säkerställer nyttan av användandet i Unikums verktyg. Varje dag är unik och i den här rollen kan du få allt från tekniska utmaningar till konkreta pedagogiska användarfrågor. Du hittar lösningar för våra kunder och ger dig inte förrän användarna fått den hjälp de behöver i verktyget. En del av ditt arbete är även att testa våra nya spännande features tillsammans med utvecklingsteamet. Kontakterna hålls både via digitala kanaler och telefon.

Vem är du

Du har, precis som vi, en stark drivkraft att bibehålla våra djupa kundrelationer och skapa nytta för lärare, elever och barn runtom i Sverige. Du trivs med att påverka, att ha dagar som präglas av stor variation och att ta ansvar. Din personlighet har en stark inre motor av att hitta lösningar, du är social och älskar integration med andra människor. Vi förutsätter också att du är trygg i dig själv, att du tar beslut och att du ser avslut som en självklarhet.

Ansökan

Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande och erfarenhet inom t.ex. kundservice, tekniskt kundstöd, supporttekniker hos någon systemleverantör eller från arbete med införande av denna typ av tjänst i en kommun. Du är van att jobba med digitala verktyg för kundstöd och med felsökningar och hanterar flytande svenska och engelska i både tal och skrift. Vi önskar att du som söker tjänsten kan tänka strategiskt och utvecklande kring support och kundrelationer och vill bidra till nya förbättringar.

Tycker du tjänsten låter spännande - ser vi fram emot att din ansökan, antingen via din Linkedinprofil eller CV, senast 24 okt. Vi intervjuar löpande så vänta inte med den.

Vi är 35 medarbetare och vi arbetar alla med vår enkla ide om digitala verktyg som bidrar till "Unikt lärande för unika barn". Varje dag försöker vi göra verktygen lite, lite bättre - genom att utgå från våra användares kloka idéer och behov. Redan nu har hundratusentals barn och elever i flera tusen skolor nytta av våra verktyg varje dag. Kanske kan du bidra till att fler får mer nytta av Unikum?
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Unikum är Sveriges största app/verktyg för lärande och kvalitet i förskola och skola. Mer än 1 miljon användare i tusentals skolor har tillgång till Unikum. Idén är enkel: "Unikt lärande för unika barn.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
24 okt 2021
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support
Visa var

Inga fler liknande jobb tillgängliga