Universitetskanslersämbetet · Publicerad 26 nov

Arbetsuppgifter

Som avdelningsadministratör kommer du att arbeta mot både avdelningsledningen och alla projekt som bedrivs på avdelningen, vilket betyder att du arbetar mot samtliga medarbetare på avdelningen mer eller mindre i olika perioder. Projektadministrationen innebär bl.a. fakturahantering och utbetalning av ersättningar, att ha kontakt med och skriva avtal med våra externa uppdragstagare och administrera deras arvoden. Du kommer att bistå avdelningsledningen i den ekonomiska uppföljningen av projekten. Du är även kontaktperson gentemot andra myndigheter samt har löpande kontakt med den resebyrå som sköter myndighetens resebokningar.

I ditt arbete ingår också att sköta administration och ta minnesanteckningar vid möten samt vara med och arrangera konferenser/externa möten. Du kommer även ansvara för att uppdatera information på intranätet som rör avdelningens verksamhet. På avdelningen finns ytterligare en administratör på 50 % som du samarbetar med i det dagliga arbetet. Du kommer även samarbeta nära myndighetens ekonomifunktion.

Din profil

Vi söker dig som har minst gymnasieexamen samt erfarenhet av administrativa uppgifter särskilt med ekonomisk inriktning. Du har goda IT-kunskaper och är en god användare av Excel och har lätt för att sätta dig in i olika digitala system. Erfarenhet av Primula, Agresso och Visma Proceedo är meriterande. Du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska. Arbetslivserfarenhet från annan myndighet är meriterande.

Som person är du strukturerad, lyhörd och noggrann. Då du kommer att fungera som stöd gentemot flera olika projekt samt ha en löpande dialog med många interna och externa kontakter förutsätter vi att du både kan arbeta självständigt och samarbeta bra med andra. Du är professionell, lyhörd och flexibel och har förmåga att prioritera och planera arbetet. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev inklusive relevanta betyg, senast den 13 december 2018. Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning med tillträde snarast. För kompletterande information är du välkommen att kontakta någon av de biträdande avdelningscheferna Lisa Jämtsved Lundmark eller Viveka Persson. Du kan även kontakta de fackliga företrädarna Sofia Berlin Kolm (SACO) eller Annika Haglund (ST). Samtliga nås via myndighetens växel, tfn 08-563 085 00.

Om UKÄ

UKÄ är en statlig myndighet som har tre viktiga uppgifter. Vi granskar kvaliteten i högre utbildning och forskning. Vi arbetar med att följa upp och analysera utvecklingen och trender inom den svenska högskolan. Vi utövar juridisk tillsyn över alla universitet och högskolor.

Utvärderingsavdelningen består av cirka 30 medarbetare och har särskilt ansvar för kvalitetssäkring av högskolans verksamhet genom granskning av kvalitetsarbete; prövning av ansökningar om examenstillstånd; utvärdering av utbildningar på grund, avancerad och forskarnivå, samt tematiska utvärderingar. Ett metodutvecklingsarbete pågår för att även integrera kvalitetssäkring av forskning i våra granskningar. Avdelningen präglas av arbetsglädje och ett gott samarbete.
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
Idag
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Administration

Inga fler liknande jobb tillgängliga