Visumservice AB · Publicerad 30 okt

Visumservice Sverige letar efter nya visumkonsulter

Vill du jobba i ett ungt, socialt och drivet team med goda möjligheter att utvecklas och bygga en internationell karriär? Har du en hög social kompetens samt uppskattar att arbeta både självständigt och i grupp?
Teamets fem likasinnade kollegor välkomna dig med öppna armar. Vi söker dig som vill lite mer, har en positiv och flexibel inställning samt en hög känsla för service. Låter detta som det perfekta arbetet för dig?
Vänta då inte med din ansökan utan sök omgående!

Visumservice grundades 1989 och är idag en del av CIBI Visas, världens ledande företag inom konsulära tjänster med huvudkontor i Washington DC. Genom lång erfarenhet och mycket god kunskap till alla de olika ländernas ambassader, konsulat och regelverk, vet Visumservice hur de skall hjälpa sina kunder att få de handlingar som behövs i tid. Under 2016 genomfördes över 1,2 miljoner visas och arbetstillstånd. Idag har bolaget ca 70 kontor världen över och drygt 1400 medarbetare som dagligen arbetar med att serva kunderna. 75% av bolagen som återfinns på Fortune 500-listan föredrar Visumservice som just deras leverantör.

Vi ser att du är noggrann, stresstålig, är engagerad i att leverera god service och är en positiv problemlösare av rang. Det är meriterande om du har erfarenhet av försäljning och kundtjänst. Vårt kontor ligger i centrala Stockholm, Linnégatan 76, och vårt team är känt för sin goda och flexibla service. Vi växer snabbt och vill nu därför anställa nya visumkonsulter på heltid med start omgående. Du behöver ha en positiv och flexibel inställning samt en hög känsla för kundservice. Utöver en frekvent kundkontakt behöver du också vara bekväm i försäljning av tilläggstjänster såväl per telefon som via mejl. Du är noggrann, organiserad, proaktiv, med hög social kompetens samt uppskattar att arbeta både självständigt och i grupp.

Dina arbetsuppgifter:
Kundtjänst per telefon, mejl och chatt samt till våra kunder som besöker vårt kontor

Merförsäljning av våra tilläggsprodukter

Kontrollera och handlägga visumansökningar för olika länder

Uppdatera och upprätthålla uppgifter i vår kunddatabas

Kommunicera med ambassader, konsulat och myndigheter i såväl Sverige som utlandet

Blandade operationella arbetsuppgifter: logistik, uppdatera vår hemsida med information från ambassader samt erbjuda support i enskilda fakturaärenden

Dina kvalifikationer:
Du är flytande i svenska (tal och skrift) samt bekväm med att använda engelska som arbetsspråk

Du har 1-2 års arbetserfarenhet från kundtjänst, försäljning eller administrativt arbete.

Du har en väldigt positiv inställning till ett kundnära arbete

Du är sales-minded, social och en glad person

Du är snabblärd och anpassar dig fort till nya rutiner och instruktioner

Du tycker om att använda datorn som främsta arbetsredskap

Vi erbjuder:
En tillsvidareanställning i ett företag med högt tempo och tillväxt

Bra teamkänsla och sociala evenemang

En internationell miljö med starka varumärken, aktivt arbete för att skapa mångfald och en bra arbetsmiljö

Goda utvecklingsmöjligheter inom företaget i Sverige såväl som internationellt

Skicka ett personligt brev, där du beskriver dig själv och berättar varför du borde bli en del av Visumservice team, samt ditt CV till oss så snart som möjligt. För att vara aktuell för tjänsten ska den sökande vara ostraffad samt utan betalningsanmärkningar.

Vi tillsätter tjänsterna så snart vi hittar lämpliga kandidater. Vi meddelar dig om status på din ansökan så snart vi sett över den.

Ansök om tjänsten vi vårt HR-system. Klicka på "Ansök nu" följt utav "Apply for this job".
+ Läs mer om jobbet

Inga fler jobb från Visumservice AB tillgängliga