Inrego · Publicerad 9 mars 2020

På Inrego blir du en del av ett företag som trots sina 25 år på marknaden lever i ständig utveckling och förändring. Tillsammans med våra kunder ser vi till att IT-produkter kommer till återanvändning. Vi växer i snabb takt och behöver nu därför utöka vårt säljteam som jobbar med att sälja in våra tjänster till kunder på globala marknaden för att få möjlighet att köpa datorer, mobiler och andra IT-produkter som de ska byta ut. Vårt mål är såklart att kunderna ska välja just oss - så vi letar efter dig som är en utåtriktad, övertygande, stark relationsbyggare med ett affärssinne och ett genuint intresse för försäljning!

Om rollen
Vi delade under år 2019 upp vår verksamhet i två bolag; Inrego Norden och Inrego Global. Läs mer om det här. I rollen som Account Manager kommer du framför allt jobba tätt med två andra kollegor och tillsammans med dem är du med och utvecklar en helt ny del i ett befintligt affärsområde på Inrego Global. Du jobbar självständigt men har stöd från de två andra i teamet och din närmaste chef. Inrego har ett fungerande unikt koncept för hur vi får företag att återanvända sina enheter och det är det konceptet du kommer att jobba med för att utveckla och driva in dina affärer.

Arbetsuppgifterna inkluderar framför allt att:
  • Identifiera och etablera kontakt med nya nyckelkunder som finansbolag, leasingbolag och återförsäljare
  • Skapa goda och långsiktiga relationer med kunderna för att få möjlighet att köpa in begagnad IT-utrustning som de ska byta ut
  • Ansvara för hela försäljningsprocessen och utvecklingen av affärer. Du jobbar med allt från kundprospektering till att skriva avtal och hanterar det kringliggande som bland annat logistikplanering, kalkylhantering och systemregistrering
Arbetet innebär resor i tjänsten med ca 10 resdagar per månad.

Dig som vi letar efter
Vi tror att du är i början av din karriär och att du är en nyfiken person som vill utvecklas mer inom B2B-försäljning. Du vill vara där det händer mycket, gillar att ha högt i tak och lägger stort värde i att ha roligt på jobbet. Samtidigt är du en affärsorienterad, samarbetsvillig och driven "doer" som ständigt strävar efter att uppnå bästa möjliga resultat. Du är en "glaset är halvfullt"-person som är en skicklig relationsbyggare och som ger sig in i möten med nya människor med en positiv och energifylld inställning.

Kvalifikationer
  • Minst ett års erfarenhet av B2B-försäljning
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift
  • Goda datorkunskaper, framför allt inom Excel och PowerPoint
Meriterande
  • Kunskap inom ytterligare språk, framför allt franska
  • Generell hårdvarukunskap om datorer
  • Erfarenhet av att ha arbetat i en internationell organisation
Om oss
På Inrego jobbar vi med återanvändning av IT-utrustning. Bara i fjol såg vi till att 300 000 enheter kom till återanvändning, på så sätt förlänger vi livslängden på produkterna och ser till att använda jordens resurser på ett bättre sätt. Vår mission är att minimera miljöpåverkan från använd IT-utrustning och det är vi stolta över att driva på, speciellt i det konsumtionssamhället som vi lever i idag. Vi erbjuder ett spännande och utvecklande arbete och en arbetsplats med stark sammanhållning, högt i tak och goda utvecklingsmöjligheter.

Mer information om oss hittar du längre ner på den här sidan samt på vår hemsida.

Omfattning: Heltid, tillsvidare (provanställning tillämpas)

Tillträde: Omgående enligt överenskommelse
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Inrego - en cirkulär affärsmodell
Vår mission är att minimera använd IT-utrustnings påverkan på miljön och vår vision att förändra hur IT hanteras i samhället.

Inrego är marknadsledande inom återanvändning och livscykelhantering av datorer, mobiler och andra IT-produkter och hjälper organisationer över hela Europa att stärka sitt hållbarhetsarbete. Vi köper använd IT-utrustning från organisationer, dataraderar hårddiskar, testar och förbättrar produkterna och ser till att de kommer till nytta igen.

Förra året kunde vi återanvända 300 000 IT-produkter och tillsammans med våra kunder minska deras klimatavtryck med 4 400 ton koldioxid. Det motsvarar energin för att värma upp 17 600 lägenheter i ett år.

Företaget är certifierat genom kvalitet ISO 9001, miljö ISO 14001, arbetsmiljö ISO 45001 samt informationssäkerhet ISO 27001.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
1 maj 2020
Ort
Täby
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Försäljning
Underkategori
Account Manager
Visa var

Inga fler liknande jobb tillgängliga