Academic Work · Publicerad 5 nov 2021

Drivs du av att lösa tekniska problem och vill arbeta nära användarna i ditt dagliga arbete? Tilltalas du dessutom av att arbeta i ett företag med stora utvecklingsmöjligheter och många karriärsvägar, då ska du fortsätta läsa här! Vi söker en Supporttekniker till en stor arbetsgivare i Umeå. Rollen passar dig som har ett genuint tekniskt intresse och som vill utvecklas och ta nästa steg i din IT-karriär. Vi går igenom ansökningar löpande, så skicka in ditt CV och personliga brev redan idag!

Information om uppdraget

Academic Work söker en Supporttekniker till ett företag i Umeå. Du kommer tillhöra ett IT-team som arbetar nära produktion för att säkerställa att IT-utrustning är i drift. Du erbjuds ett varierande arbete med möjligheter att utvecklas både på det tekniska och personliga planet. Rollen kommer anpassas efter din kunskapsnivå där du får ta dig an enklare ärenden från början och successivt kliva in i mer avancerade ärenden. Då du kommer vara en del av ett seniort team finns det ett stort kunskapsutbyte och möjlighet att få stöttning när du behöver.

Du erbjuds
  • En arbetsplats med härlig stämning och ett sammansvetsat IT-gäng
  • Ett varierat arbete där du ofta går ut i fabriken för att stötta upp med onsite-support
  • Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.Läs mer om vårt konsulterbjudande.
Arbetsuppgifter

Som supportekniker kommer du arbeta med att ta emot ärenden och lösa dessa i samspel med användarna. Du kommer arbeta med ärenden i dator, via telefon och även besök ute i fabriken när det behövs. Arbetstiderna är fördelade på skift. Det innebär att du kommer arbeta på följande rullande schema: En vecka förmiddag (05:00-13:18), en vecka eftermiddag (16:24-24:00) och en vecka dagtid (08.00-16:42).

Du kommer till exempel att:
  • Utföra tidskritiskt support av utrustning och applikationer
  • Förebyggande underhåll
  • Arbeta med 2nd line support
  • Konfigurera och installera utrustning och applikationer
Vi söker dig som
  • Ha erfarenhet av teknisk support, gärna secondline
  • Behärskar svenska samt engelska i tal och skrift då både språken används i det dagliga arbetet
Vidare är det meriterande om du:
  • Har kunskaper i supportverktyg, som exempelvis Remedy eller SNOW
  • Har kunskaper om ITIL (Information Technology Infrastructure Library)
  • Har kunskaper om infrastrukturkomponenter såsom LAN, servrar, Storage och Cloud
Som person ser vi att du är:
  • En lagspelare
  • Ansvarstagande
  • Initiativtagande
Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Umeå
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och företagets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Sista ansökningsdag
Löpande
Ort
Umeå
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support

Inga fler liknande jobb tillgängliga