Drivs du av att lösa tekniska problem och vill arbeta nära användarna i ditt dagliga arbete? Tilltalas du dessutom av att arbeta i ett företag med stora utvecklingsmöjligheter och många karriärsvägar, då ska du fortsätta läsa här! Vi söker en Supporttekniker till en stor arbetsgivare i Umeå. Rollen passar dig som har ett genuint tekniskt intresse och som vill utvecklas och ta nästa steg i din IT-karriär. Vi går igenom ansökningar löpande, så skicka in ditt CV och personliga brev redan idag!
Information om uppdraget
Academic Work söker en Supporttekniker till ett företag i Umeå. Du kommer tillhöra ett IT-team som arbetar nära produktion för att säkerställa att IT-utrustning är i drift. Du erbjuds ett varierande arbete med möjligheter att utvecklas både på det tekniska och personliga planet. Rollen kommer anpassas efter din kunskapsnivå där du får ta dig an enklare ärenden från början och successivt kliva in i mer avancerade ärenden. Då du kommer vara en del av ett seniort team finns det ett stort kunskapsutbyte och möjlighet att få stöttning när du behöver.
Du erbjuds
En arbetsplats med härlig stämning och ett sammansvetsat IT-gäng
Ett varierat arbete där du ofta går ut i fabriken för att stötta upp med onsite-support
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.Läs mer om vårt konsulterbjudande.
Arbetsuppgifter
Som supportekniker kommer du arbeta med att ta emot ärenden och lösa dessa i samspel med användarna. Du kommer arbeta med ärenden i dator, via telefon och även besök ute i fabriken när det behövs. Arbetstiderna är fördelade på skift. Det innebär att du kommer arbeta på följande rullande schema: En vecka förmiddag (05:00-13:18), en vecka eftermiddag (16:24-24:00) och en vecka dagtid (08.00-16:42).
Du kommer till exempel att:
Utföra tidskritiskt support av utrustning och applikationer
Förebyggande underhåll
Arbeta med 2nd line support
Konfigurera och installera utrustning och applikationer
Vi söker dig som
Ha erfarenhet av teknisk support, gärna secondline
Behärskar svenska samt engelska i tal och skrift då både språken används i det dagliga arbetet
Vidare är det meriterande om du:
Har kunskaper i supportverktyg, som exempelvis Remedy eller SNOW
Har kunskaper om ITIL (Information Technology Infrastructure Library)
Har kunskaper om infrastrukturkomponenter såsom LAN, servrar, Storage och Cloud
Som person ser vi att du är:
En lagspelare
Ansvarstagande
Initiativtagande
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Umeå
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och företagets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.