Azets · Publicerad 18 okt

Har du ledarerfarenhet och sugen på nästa utmaning? Vi söker dig som vill leda vårt team på Payroll! Vi expanderar nu vårt Uppsala kontor och söker dig som vill kliva in i rollen som Gruppchef för vårt löneteam.

Teamet i Uppsala består av lönekonsulter som varit medarbetare hos oss länge och några som nyligen har kommit till oss. Som Gruppchef för affärsområdet Payroll kommer du att stötta dina lönekonsulter som levererar till våra kunder och du kommer vara ytterst ansvarig för kunderna och dina medarbetare. Du är en nyckelperson för att möjliggöra en proaktiv och lönsam leverans till kunden, genom att leda kompetenta och engagerade medarbetare.

I rollen förväntas du vara en ambassadör och möjliggörare för företagets strategi och du ansvarar för att förankra och implementera företagets strategier i din grupp. Samtidigt som ditt huvudfokus är din grupp ska du se till helheten och verka för hela företagets framgång.
Du kommer vara placerad hos oss på Azets kontor i centrala Uppsala där du bidrar med rådgivning och främjar god kommunikation mellan medarbetarna och Gruppchefen.

Azets är ledande i branschen på digitalisering och automatisering av processer. Kunderna är många och olika, både svenska och internationella, vilket gör att vi får variation och lär oss nytt. Du kommer även vara delaktig i att löpande vidareutveckla samarbetet med vår nearshoringverksamhet i Rumänien där delar av arbetet utförs. Vår mission är att med stöd av en av marknadens bästa outsourcingplattformar, utveckla anpassade lösningar tillsammans med våra kunder och visa vad en modern lönefunktion kan vara.

För att du ska lyckas i uppdraget har du bland annat tillgång till Azets utbildningsakademi för din kontinuerliga kompetensutveckling och då vi har ett stort utbud av kunder i olika branscher och storlekar får du möjlighet till variation, stöttning av kollegor och utveckling.

Dina arbetsuppgifter
  • Fullt personalansvar för dina medarbetare med fokus på engagemang, utveckling och lönsamhet
  • Stödja, hjälpa och vägleda medarbetarna i operativa och strategiska frågor
  • Stödja och driva att aktiviteter och effektiviseringar genomförs på uppdragen
  • Resultatansvar där du säkerställer leverans enligt avtal
  • Kundansvar där du stöttar lönekonsulter i kunddialoger
  • Huvudansvarig i dialog internt och externt
Vem är du?

Vi tror att du har ett kommunikativ och entusiasmerande arbetssätt. Det är viktigt för oss att alla känner sig delaktiga och förstår Azets ambitioner. Då du kommer driva förändrings- och förbättringsarbete ser vi att du har ledarerfarenhet sedan tidigare. Har du erfarenhet av outsourcing sedan tidigare är detta mycket meriterande. Självklart är du affärsmässig och trivs att arbeta i en roll där du får skapa goda relationer med kunder, både interna och externa.

Intresserad?

Inte redo att söka ännu, du kanske har ett par frågor först? Kontakta Cecilia Jerresand på 070 561 24 83 eller cecilia.jerresand@azets.com
Vi kallar till intervjuer löpande.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Azets är den ledande leverantören av tjänster inom redovisning, löner, HR, bemanning och konsulttjänster i Norden. Vi förenklar och stöder företag i deras tillväxt. Våra 2500 engagerade medarbetare, uppdelat i 83 kontor, som betjänar mer än 20.000 kunder inom ett brett spektrum av branscher. År 2016 var omsättningen 2 miljarder. Azet levererar en unik kombination av industrins specialisering, lokal närvaro smart teknik och kundanpassade lösningar. Vi gör data till insikt, så att våra kunder kan arbeta smartare och fatta bättre beslut. Azets är vårt nya namn efter försäljningen av Visma Services och vi etablerades 2016 som ett nytt och oberoende företag. Nu fokuserar vi hårdare än någonsin tidigare på att skapa värde för våra kunder.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
2 nov
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Rekryteringen hanteras av
Azets Insight AB

Inga fler liknande jobb tillgängliga