Menigo · Publicerad 15 feb

Din roll
I rollen som Ekonomiassistent inom leverantörsreskontran hos oss blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter registrering/tolkning/kontering av leverantörsfakturor, inköpsordermatchning, leverantörsbetalningar, hantering av betalningspåminnelser/inkasso, månadsavstämningar, tulldeklarationer, utläggshantering med mera.

I arbetet ingår bland annat att självständigt kontrollera och följa upp de varufakturor som inte stäms av automatiskt. Du kommer att analysera, sammanställa och redovisa felorsaker, samt driva åtgärder i samarbete med inköpsorganisation, artikeladministration och samtliga av Menigos kontor och lager.

Vem är du?
Vi söker dig som har minst 3-årig ekonomisk gymnasieutbildning och minst 2 års erfarenhet från ekonomiarbete med erfarenhet av utredning och avstämningar. Du är en van användare av IT-system såsom Officepaketet främst Excel, redovisningssystem samt elektroniska fakturahanteringssystem. Kunskaper inom ASW550 samt OPTO är meriterande. Dina kunskaper i engelska bör vara goda eftersom en del av våra kontakter är med utländska leverantörer.

Du arbetar strukturerat och är van att klara av ett högt arbetstempo mot deadlines. Du är en noggrann och ansvarstagande person som är duktig på att prioritera ditt arbete och alltid levererar hög kvalitet i det du gör. Du har god teamkänsla och upplevs som lätt att samarbeta med. Vi är en serviceenhet internt och externt, varpå din förkärlek för god kommunikation är viktig.

Vi erbjuder
Du blir en del av Leverantörsreskontran inom Shared Service Center i Västerås. Vi består av tio engagerade och kunniga medarbetare som alla drivs av att tillsammans med kollegor inom organisationen arbeta för att vi ska ha rätt information i våra system så vi kan säkerställa korrekta betalningar till våra leverantörer. Vårt kontor ligger i fräscha lokaler i Västerås där vi totalt är 35 medarbetare.

Vi eftersträvar rotation av arbetsuppgifter för variation, minskad sårbarhet och ökad förståelse för helheten och arbetar löpnade med att utveckla och förbättra vårt arbetssätt. Vi tror på utveckling av våra medarbetare och vår affär och du har en egen affärsplan för att just du ska bli bäst inom det du gör.

Då delar av gruppen är lokaliserade på vårt huvudkontor i Stockholm Globen, ingår det i tjänsten att till viss del arbeta från Stockholmskontoret, i samband med upplärning och möten.

Urval sker löpande tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.


Välkommen med din ansökan
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
På Menigo älskar vi mat och att hjälpa våra kunder skapa goda matupplevelser för sina gäster - vi levererar allt som förenklar våra kunders vardag. Menigo är en del av Sysco, världens ledande foodserviceaktör, vilket ger oss tillgång till deras erfarenheter och kunskap så att vi kan växa både på höjden och bredden. Vill du veta mera om oss gå in på www.menigo.se
+ Läs mer om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga