Weidmüller · Publicerad 24 aug 2021

KEY ACCOUNT MANAGER

Weidmüller har de bästa anslutningarna inom Industrial Connectivity. I mer än 160 år har vårt namn varit synonymt med kraft, kompetens och tillförlitlighet inom maskinteknik, processindustri, utrustningstillverkare, energisektorn och fordonsteknik. Vi stödjer våra kunder och partners i mer än 80 länder genom att leverera innovativa lösningar och tjänster, och genom att bemöta dem som jämbördiga parter.

Vi söker nu dig som vill ta dig an rollen som Key Account Manager hos oss på Weidmüller. Du tillhör vårt professionella säljteam och din region är Västerås/Mälardalen. Du är en driven serviceorienterad doer som vill hitta de bästa lösningarna för kunden och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att ha jobbat på eller har anknytning till ABB då du kommer ha kundansvaret för ABB. Du har relevant teknisk utbildning och gillar att bygga långsiktiga kundrelationer.

Vi erbjuder
  • Ett internationellt, framgångsrikt och lönsamt företag att jobba på
  • Ett bolag som ständigt utvecklas och vill vara i framkant
  • Ett företag där alla hjälps åt och teamkänslan är hög
  • Möjlighet att löpande utveckla dina egna tekniska kunskaper
  • Högt yrkeskunnande
  • Högkvalitativa produkter
Läs mer om vad som krävs för att axla rollen som Key Account Manager hos oss på Weidmüller.

Om rollen

I rollen som Key Account Manager ansvarar du för försäljningen i din region gentemot i första hand din kund ABB samt ett antal andra kunder. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat följande:
  • Försäljning gentemot given kundgrupp och kundansvar
  • Driva hela säljprocessen
  • Resultatansvar för din region
  • Stötta befintliga kunder och värna om befintliga kundrelationer
  • Skapa nya långsiktiga kundrelationer
  • Dela erfarenhetsutbyte med dina kollegor och vid behov hjälpas åt
Du rapporterar till Country Sales and Marketing Manager. Tjänsten innebär en del resor, men det mesta är i din region. Du planerar själv dina dagar och utgår i första hand från hemmakontoret.

Om dig

För att ha bästa möjliga förutsättningar att lyckas ska du ha erfarenhet från branschen: ett bra kontaktnät i regionen och branschkännedom (du har jobbat på, jobbar eller har ett etablerat konaktnät på ABB). Du är lösningsorienterad, professionell, affärsmässig, självgående, självständig och jobbar strukturerat för att nå resultat och skapa nöjda långsiktiga kundrelationer. Du skapar tillit och förtroende ute hos kunderna och tar dig an dina uppgifter med stort engagemang. Du vill utvecklas och lära dig nytt.

Dina erfarenheter och kompetenser
  • Du har automationsbakgrund
  • Du har elkompetens
  • Du har jobbat flera år med kundansvar/nyckelkundsroll för större kunder
  • Du har jobbat med lösningsförsäljning
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
  • Du är en lagspelare
  • Du har en relevant teknisk utbildning (minst gymnasienivå)
  • Du har förhandlingsvana och kan föra en professionell dialog med din kundgrupp
  • Du är kund- och lösningsorienterad
  • Du har B-körkort
  • Meriterande: du är ingenjör
Vill du bli en uppskattad kollega i vårt team - skicka in din ansökan nu!

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Miléne Strömqvist. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas: skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. Tjänsten kan komma att tillsättas innan annonseringsperiodens slut.

Mer om weidmüller

Läs mer om oss på Weidmüller här
+ Läs mer om jobbet
Om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga