Visma Spcs AB · Publicerad 16 apr 2019

VAD GÖR VISMA SPCS?
Vår passion är att förverkliga företagandet och det gör vi genom att erbjuda professionella system inom allt från bokföring och fakturering till lönehantering, bokslut och skatter.

På enheten Customer Success guidar, hjälper och säkerställer vi att våra kunder jobbar på smartaste sättet i sitt program. Vi har också ansvar för att säkerställa att våra kunder är medvetna om de olika lösningar vi har att erbjuda. Vår rådgivning sker via flera olika kanaler. Våra kunder är allt från det nystartade lilla företaget till större professionella redovisningsbyråer. Frågorna som kommer in är därför av väldigt varierande karaktär och våra kunder befinner sig i ett stort spann - från de mest traditionella till de helt digitala.

VAD INNEBÄR ROLLEN?
Tech-teamet på Customer Success behöver förstärkas med en ny kollega. Hos oss blir din huvudsakliga arbetsuppgift att hjälpa interna och externa kunder med tekniska ärenden av svårare karaktär i hela vårt produktsortiment. Vi ansvarar även för support gällande integrationer av tredjepartsprogram som rör kopplingar till Visma eEkonomi och Visma administration. Många av våra ärenden är SQL relaterade och berör andra utmaningar i kundernas installation/driftsmiljöer.

VEM ÄR DU?
Vi söker en lyhörd och serviceorienterad lagspelare som gillar problemlösning.

Då det sällan finns en färdig lösning på våra ärenden är det viktigt att du är orädd för att självständigt våga felsöka och söka ny kunskap för att komma vidare.

Det är till stor fördel om du har en kunskap/intresse kring olika programmeringsspråk.

Du har ett brinnande intresse för ärenden av teknisk karaktär och gillar ett omväxlande arbete där man ständigt ställs inför nya utmaningar. Du är orädd och har framförallt viljan att utvecklas i ditt arbete.

Det är meriterande om du har någon teknisk utbildning eller tidigare arbetslivserfarenhet av felsökning av teknisk karaktär.

Hos oss får du chansen att jobba med engagerade medarbetare i en av Nordens största tech-koncerner. Vår ambition är att skapa en arbetsplats i världsklass. Konceptet My Competence Day där du gör vad du vill ett tillfälle i månaden för att kompetensutveckla dig själv är bara ett exempel på att vi menar allvar. När vi frågar våra medarbetare varför de trivs hos oss svarar de flesta att det beror på vår sammanhållning i kombination med utvecklingsmöjligheter. Det är vi stolta över! För när du trivs, växer och vill göra skillnad utvecklas vi som företag. Vi blir bättre tillsammans helt enkelt!

Ansökan
Är du sugen på att ta dig an en ny utmaning? Ansök via länken med CV och en kort beskrivning om vem du är och vad du kan bidra med framåt till våra kunder & vårt team!

Urvalet sker löpande, så ansök redan idag. Senaste möjligheten att söka är den 30/4 2019. Har du frågor gällande tjänsten kan du vända till Jessica Svanberg, Avdelningschef 0702-962388 eller jessica.svanberg@visma.com.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 8 500 anställda, över 900 000 kunder och en omsättning på 11 389 miljoner norska kronor under 2018 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa.

Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
30 apr 2019
Ort
Växjö
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support

Inga fler liknande jobb tillgängliga